Fick vänta en timme på vägen innan jag kom hem..

En hemsk olycka hade hänt strax innan jag slutade jobbet, så när jag kom till platsen (raksträckan före Sjövik) så var det två brandbilar och en hel del poliser där. Det enda jag såg var alla blinkande blåljus. Efter en stund kom en kille och sa att det skulle ta i alla fall en halv timme till, då var jag så fruktansvärt kissenödig, det är en grej jag gör, är lite kissenödig när jag åker från jobbet och måste skynda mig in när jag kommer hem.
Så jag fick springa hem till min moster som bor en bit ifrån från olyckan hände...

Hon var som tuv var vaken, hon hade hunnit ringa båda sina barn som skulle köra den vägen på morgonen, min ena kusin hade kört vägen över Älvängen till GBG istället för att vänta...

Jag stannade snällt kvar och väntade tills de hade fått undan så att man kunde komma förbi, står i tidningen att de hade röjt så man kunde komma därifrån vid halv elva tiden och det tycker jag är mycket märkligt då jag var hemma och låg i min säng vid nio, jag kanske flög hem, vem vet??

Funderade faktiskt på att ta bilder, försöker ju ha emd mig kameran numera, men jag vågade inte.

Var en bil som hade kommit över på fel sida vägen och krockat med en last bil, de körde iväg bilen precis innan de släppte iväg oss, det var liksom ingen bil längre bara en massa skrot, förarsätet var i baksätet, dörren hade de tagit bort, taket var uppklipt och ratten måste de också tagit bort, för jag såg den inte i alla fall...det enda som såg ut som det skulle var bagageutrymmet, men det var väll bara på utsidan, kan tänka mig att baksätet låg där i...

De hade pratat på platsen om att mannen i bilen hade somnat, men enligt tidningarnas hemsidor så framkommer ingenting om det...Alingsåspolisen tror inte att de kommer kunna få reda på vad som hänt...

här är de två sidor jag hittat om olyckan...det står inte så mycket, och då tiden itne stämmer så kanske inte resten heller stämmer, vem vet??


http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=504799

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article5475223.ab



nej nu är jag så skärrad, som jag har sagt tidigare, livet är skört, man får ta vara på det så länge man kan, en dag kan det vara för sent!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0