tredje dagen idag...

på min nya "diet"...skall äta så lite snabba kolhydrater som möjligt, tre mål mat och två mellanmål per dag....
Skall ligga på ca 1100 kcal

var inne på en sida som räknade ut att om jag springer 7 mil i veckan och äter 1100 kcal per vecka så skall jag vara nere på 58 kg på ca 15 veckor, men att springa 7 mil blir inte lätt, är uppe i 2,5 km den här veckan, tror att jag håller på att bli förkyld så tar det lugnt, men det blir fotboll ikväll..
Får se om det går bättre med springande nästa vecka=)..

har gått bra två dagar, fast igår missade jag ett melanmål och var så hungrig när jag kom hem så det blev middag på en gång, och sedan sängen...

Frukost
Musli och youghurt  ca 200 kcal

Mellanmål 1
Havredryck/ ett ägg 200/100 kcal

Lunch
Hackade grönsaker ca 50 kcal
Kyckling/räkor/tonfisk/lax ca 100-200 kcal
ev ett glas mjölk 60 kcal (om det inte blir så mycket kcal i ovanstående)
ev Quinoa/Bulgur ca 100 kcal (har inte haft det innan, men det är både nyttigt och gott)

Mellanmål 2
Havredryck/ ett ägg 200/100 kcal

Middag
Kokta grönsaker ca 40 kcal
Kokt brysselkål ca 50 kcal
Kyckling/räkor/tonfisk/lax ca 100-200 kcal

har hittils bara lyckats komma upp i 970 och 980 kcal per dag, men det känns bra i alla fall..


hade gått upp två kilo så låg på ca 80 i måndags och i morse visade vågen på 78,5 igen, så är på väg neråt, det här måste gå=)...


hoppas alla får en bra dag


hej svejs


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0